Zboom

تجربه مشتری در دریافت بسته؛ بایدها و نبایدها

یکی از استرس های همیشگی دریافت کنندگان بسته های ارسالی، آسیب دیدن سفارششان می باشد. این موضوع باعث عدم رضایت مشتریان از فروشگاه ها و ارسال کنندگان کالا می شود و در نهایت فروش آنها را کم می کند. در این مقاله نکاتی گفته شده که فروشندگان با رعایت کردن آنها می توانند، مرسوله را با کیفیت بهتری به دست مشتری خود برسانند و برای آنها تجربه مثبتی رقم بزنند.

رعایت نکات بسته بندی

یک بسته بندی خوب اولین کاری است که یک فروشنده می تواند برای کسب رضایت مشتری خود انجام دهد. زیرا بسته بندی اولین مواجهه ی مشتری با سفارش خود است. هر چه قدر بسته بندی بهتر باشد،  تجربه بهتری برای مشتری رقم می خورد. در ادامه به بررسی نکات مهم در بسته بندی می پردازیم.

انتخاب جنس و نوع کارتن

کارتن ها سه نوع تک لایه، سه لایه و پنج لایه دارد. هرچه قدر کالا حجیم تر و سنگین تر باشد باید از کارتنی با تعداد لایه بیشتر برای بسته بندی آن استفاده شود. زیرا به سلامت بسته هنگام رسیدن به دست مشتری کمک بزرگی می کند. همچنین مهم است که جعبه ی انتخابی دارای علائم هشدار دهنده باشد. علامتی مانند کالای شکستنی از این دست علائم می باشد.

چینش داخل جعبه

اگر بسته ارسالی شامل چند کالا باشد. باید هر کالا به صورت جداگانه با نایلون های حباب دار پوشانده شوند. سپس هنگام قراردادن کالا در کارتن باید بین آنها از کاغذ یا مقواهای خرد شده، کیسه هوا و یا بالشتک های ضربه گیر قرار داد تا کالاها به یکدیگر برخورد نکنند و آسیب نبینند.

بستن در جعبه

حال که کارتن مناسب برای کالا انتخاب شد و کالاها در جعبه قرار داده شدند. نوبت به بستن در جعبه و آماده سازی آن برای ارسال می باشد. برای بستن در جعبه باید از چسب پهن استفاده کنید و آن را به صورت H شکل روی آن بچسبانید. بعضی از بسته ها علاوه بر چسب زنی نیاز به تسمه کشی دارد. زیرا بسته نیاز است مسیر طولانی را طی کند. اینکار انجام می شود که در مسافت های طولانی جعبه فرم خود را از دست ندهد و محتوایات آن آسیب نبیند.

انتخاب بهترین گزینه برای ارسال

نکته ای که پس از بسته بندی وجود دارد. انتخاب بهترین گزینه برای ارسال کالا و رساندن آن به دست مشتری می باشد. این کاملا وابسته به نظر مشتری شماست که چه معیاری برای دریافت کالای خود داشته باشد. برای برخی ممکن است زمان و زودرسیدن سفارششان برایشان مهم باشد. برای برخی سلامت کالا در اولویت اول قرار دارد. برای برخی دیگر نیز هزینه ارسال مهم است. شما می تواند براساس خواسته مشتری از روش ها و سازمان های مختلف برای ارسال کالای خود استفاده کنید. به همین جهت نیاز است که نوع خدمات ارسال کنندگان کالا را با یکدیگر مقایسه کنید. در زی بوم این قابلیت وجود دارد که بتوانید ارسال کنندگان مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین گزینه را از میان آنها برای مشتری خود انتخاب کنید. این پلتفرم قابلیت های دیگری نیز در اختیار شما قرار می دهد که می توانید با کلیک روی لینک با آنها بیشتر آشنا شوید. 

بیمه

در آخر برای حداقل سازی ریسک می توانید مرسوله را بیمه کنید تا آن را از هرگونه اتفاق ناگهانی که ممکن است سلامت بسته را به خطر بیندازد دور نگه داشته باشید. این کار آخرین کاری است که به عنوان فروشنده برای جلب رضایت مشتری خود انجام دهید.

موارد گفته شده به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر ساختن تجربه ای بهتر برای مشتری تاثیر دارند. اجرای آنها توسط شما می تواند رضایت مشتری را برای شما در پیش داشته باشد. این امر باعث می شود تا در نهایت درآمدتان نیز افزایش یابد.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا