فرآیند ارسال در فروشگاه های یکی از مهمترین فعالیت هایی است که انجام میشود. بهینه کردن فرآیند ارسال هم به فروشندگان کمک می کند تا بتوانند مرسوله های خود را راحت تر و با پشتیبانی بهتر به دست مشتریان برسانند. از طرف دیگر مشتریان نیز با دریافت خدمات بهتر از جانب فروشندگان، رضایت بیشتری کسب میکنند.
بنابراین بهینه کردن فرآیند ارسال یک امر بسیار مهم برای فروشنده به حساب می آید تا هم بتواند فرآیند ارسال را بهبود ببخشد و هم بتواند رضایت مشتریانش را کسب کند و فروش خود را بیشتر کند.
زی بوم به عنوان یک پلتفرم لجستیک در این امر شما را یاری میکند تا بتوانید فرآیند ارسال را بهینه کنید.
انتخاب سرویس دهنده
اولین مرحلهای که فروشنده با آن رو به رو است. انتخاب ارسال کننده کالا است. هر محصولی براساس نوع، اندازه، مقصد و زمان تحویل نیازمند حالت خاصی از ارسال میباشد. فروشنده باید دریابد برای هر نوع کالا از چه روش ارسال و از کدام سرویس دهنده استفاده کند. علاوه بر این هر شرکت ارسال کننده نیز ویژگیهای خاص خود را دارد که نیاز است فروشنده قبل از تصمیم گیری برای انتخاب هر کدام با آنها آشنا باشد.
در صورتی که فروشنده برای ارسال یک کالا بتواند خدمات سرویس دهندگان مختلف را به صورت یکجا ببیند و از بین آنها انتخاب کند که کدام یک بهتر است. بسیار بر عملکرد او تاثیر می گذارد.
همچنین در صورتی که سیستمی باشد که به صورت هوشمند براساس نوع مرسوله، مقصد و زمان تحویل سرویس دهندهی مورد نظر را انتخاب کند. در زمان فروشنده میزان بیشتری صرفه جویی میشود و فرآیند ارسال را بهینه میکند.
تحویل مرسوله از فروشنده
بخش زیادی از زمان و هزینه فروشگاه ها صرف تحویل مرسوله به شعب حضوری سرویس دهندگان ارسال کالا می شود و یا اینکه مجبورند از طریق پلتفرم های آنلاین ارسال کالا، این کار را انجام دهند که برای آنها زمانبر خواهد بود.
برای بهینه کردن این فرآیند، تحویل کالا از هر محلی که فروشنده بخواهد بسیار میتواند در زمان و هزینههای او صرفه جویی کند.
ثبت گروهی مرسولات
بعضی مواقع نیاز است که تعداد زیادی از مرسولات ارسال شوند و مدیریت آنها دشوار میشود. مخصوصا در صورتی که قرار باشد هر کدام تک به تک به مقاصد مختلف و در زمان های نزدیک به هم ارسال شوند. در اینجا فروشنده مجبور است که هر کدام از مرسوله ها را تک به تک ارسال کند و هر کدام را به صورت جداگانه پیگیری کند. در صورتی که این کار احتمال خطای بالایی دارد و زمان بر است.
اما زمانی که فروشنده بتواند تمام مرسوله ها را به صورت یکجا و سیستماتیک ثبت کند. هم احتمال خطا به مراتب کمتر می شود و هم اینکار به سرعت انجام می پذیرد.
مدیریت هوشمند مرسولات
دیجیتالی شدن و سیستماتیک شدن فرآیند تاثیر بسیاری زیادی بر بهینه شدن فرآیندها دارد. پلتفرمی که بتواند تمامی فرآیندهای ثبت تا تحویل را داشته باشد بسیار در عملکرد و بهینه کردن فرآیند ارسال کالا موثر است. زیرا ویژگیهای متفاوت مورد نیاز را در کنار یکدیگر جمع کرده است. زی بوم این پلتفرم را در اختیار فروشندگان قرار میدهد تا بتوانند به صورت هوشمندانه مرسولات خود را مدیریت کنند. این پلتفرم رابط کاربری آسانی دارد و شامل پرداخت آنلاین و پیگیری لحظهای سفارش نیز میباشد.
زی بوم همچنین علاوه بر در اختیار گذاشتن این خدمت، تمام ویژگیهای بیان شده در سرفصلهای قبل را در اختیار کاربران قرار میدهند تا حد ممکن بتواند در بهینه کردن فرآیند ارسال تاثیر گذار باشد. ویژگی هایی مانند:
- انتخاب هوشمند بهترین سرویس دهنده حمل و نقل
- ارسال درب به درب بدون نیاز به مراجعه حضوری
- ثبت گروهی مرسولات با بارگذاری فایل اکسل
این تنها بخشی از خدمات زی بوم بود که به بهینه کردن فرآیند ارسال کالا کمک میکرد. پیشنهاد میشود برای آشنایی بیشتر با خدمات زی بوم، روی آن کلیک کنید.
همچنین می توانید از طریق کلیک بر روی ثبت نام از این خدمات بهرهمند شوید.