Zboom

نکاتی برای افزایش سرعت آماده سازی سفارش

نکاتی برای افزایش سرعت آماده سازی سفارش

در دنیای پر از تغییرات، سرعت حرف اول را می زند. از این روی فروشگاه ها به فکر افزایش سرعت آماده سازی سفارش های خود هستند زیرا مشتریان ترجیح می دهند که سفارشات خود را هرچه سریعتر دریافت کنند. در این رقابت هر فروشگاهی که بتواند سرعت و کیفیت مناسب تری در ارائه خدماتش داشته باشد، پیروز میدان خواهد. به بیان دیگر توجه به افزایش سرعت آماده سازی سفارش باعث افزایش جذب و رضایت مشتری می شود. این دو عامل در کنار هم بسیار به افزایش درآمد فروشگاه کمک می کنند.

افزایش سرعت آماده سازی سفارش با بهینه سازی فضای انبار

برخی اصول در بهینه سازی فضای انبار وجود دارد که باعث افزایش سرعت آماده سازی سفارش ها می شود. دسته بندی منطقی محصولات باعث می شود تا کالای مورد نظر سریعتر پیدا شود و در افزایش سرعت آماده سازی سفارش نقش اساسی دارد. همچنین می توان با قراردادن محصولات پرفروش در محل های در دسترس تر به افزایش سرعت آماده سازی سفارش ها کمک بزرگی کرد. یکی دیگر از روش هایی که می تواند به افزایش سرعت آماده سازی سفارش کمک کند، استفاده از کد گذاری محصولات و سیستم انبارداری پیشرفته است. به نوعی که در سیستم انبارداری مشخص شده باشد که محصول با کد 123 کجای انبار قرار دارد.

مدیریت فرآیندها عاملی مهم در افزایش سرعت آماده سازی سفارش

فرآیندهای مختلفی در آماده سازی سفارش وجود دارد که با مدیریت هرکدام از آنها می توان افزایش سرعت آماده سازی سفارش را محقق کرد. یکی از مهم ترین فرآیندهای آماده سازی، پیدا کردن محصولات از انبار می باشد. به عنوان یک اقدام اولیه می توان به کارکنان آموزش داد که محصولات چه هستند و در کجای انبار قراردارند. این کار باعث می شود که کارکنان انبار بدون معطلی کالای مورد نظر را پیدا کنند و آن را آماده کنند. یکی دیگر از راه های افزایش سرعت آماده سازی سفارش، تهیه چک لیست برای هر سفارش است. به گونه ای که کارمند با کامل کردن آن از دوباره کاری های احتمالی پرهیز کند.

همچنین می توان برخی محصولات پرفروش را از قبل بسته بندی کرد تا درصورت سفارش مشتری، بدون معطلی آن را برای مشتری ارسال کرد. که نیازمند دا

تکنولوژی روز افزایش سرعت آماده سازی سفارش ها را در پی خواهد داشت

سیستم های نرم افزاری یکپارچه، استفاده از اینترنت اشیاء و موارد مشابه ممکن است که در ابتدای کار بسیار پر زحمت به نظر بیایند و کاهش سرعت فرآیند را هم در پی داشته باشند. اما راه اندازی کامل و یادگیری فرآیند آن به طور چشم گیری باعث افزایش سرعت آماده سازی سفارش ها می شود. به طور مثال با استفاده از سیستم مدیریت انبار می توان موجودی کالاها را به صورت دقیق پایش کرد و مسیر برداشت آن را بهینه سازی کرد. همچنین استفاده از اسکنر و بارکد گذاری محصولات، می توان سرعت و دقت جمع آوری و کنترل اقلام را بهتر انجام داد.

مزیت استفاده از این تکنولوژی ها جمع آوری داده های گسترده ای است که بسیار در افزایش فروش و جذب مشتری تاثیر دارد. به طور مثال با داده کاوی می توان دریافت کدام محصولات باهم سفارش داده می شوند و آنها را به صورت از پیش آماده بسته بندی کرد. اینکار بسیار در افزایش سرعت آماده سفارش تاثیر گذار است و به نوعی یک مرحله را در فرآیند آماده سازی کاهش می دهد.

حمل و نقل، مرحله آخر و تاثیرگذار در افزایش سرعت آماده سازی سفارش

ارسال بسته به دست مشتری مرحله آخر آماده سازی سفارش می باشد. یکی از عوامل موثر در زمان ارسال کالا، انتخاب شرکت حمل و نقل مناسب از میان چندین شرکت می باشد. با مقایسه شرکت های مختلف در یک نگاه و انتخاب هوشمند از میان آنها می توان این مرحله را هرچه سریعتر گذراند و به افزایش سرعت آماده سازی سفارش کمک کرد.

یکی دیگر از مواردی که باعث زمان‌بر کردن فرآیند ارسال کالا می شود. رساندن بسته به شرکت حمل و نقل می باشد. در صورتی که اگر تحویل کالا از در فروشگاه انجام گیرد، بخشی از زمان ذخیره شده و به افزایش سرعت آماده سازی منجر می شود. همچنین دیگر نگرانی بابت آماده سازی سفارش تا ساعتی مشخص وجود ندارد و هر وقت بسته آماده ارسال بود، فرستاده می شود.

این موارد تنها بخشی از خدمات پلتفرم زی بوم است که مشخصا در افزایش سرعت آماده سازی سفارش نقش مهم و اساسی را بازی می کند. این پلتفرم در تحویل کالا از در فروشگاه و رساندن آن به دست مشتری و همچنین مقایسه و انتخاب هوشمند از میان شرکت های حمل و نقل باعث بهینه شدن فرآیند ارسال کالا می شود. این پلتفرم ویژگی های دیگر دارد با کلیک روی امکانات می توانید بیشتر با آن آشنا شوید.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا