اگر تا به حال تنها یک بسته را به جای دیگری فرستاده باشید، پس حتما نام تیپاکس را شنیدهاید! تیپاکس یک شرکت لجستیکی پیشرو است که با دغدغه ارسال، هدفها و خط مشی را تعریف کرده که راحتی و کیفیت بیشتر خدمات لجستیکی را در پی داشت. تیپاکس و مؤسس آن در صدد برطرف کردن چالشهای سازمانها و افراد برای ارسال کالا به هر نقطه از ایران، شروع به کار کردند. وجه تمایز این شرکت در طراحی خدمات بهینه و نوآور بوده که نیازهای حملونقل افراد را پاسخگو باشد. در ادامه با شرکت تیپاکس بیشتر آشنا میشویم؛ با ما همراه باشید.
تاسیس تیپاکس و آغاز فعالیت آن
در خرداد ماه سال 1339 که نیاز مردم به خدمات لجستیکی و ارسال به اندازه امروز نبود، جناب آقای محمدعلی فاخر، مؤسس تیپاکس دست به ابتکار در حوزه حملونقل زدند. ایشان برای کاهش چالشهای پست مرسولات و راحتی هر چه بیشتر فرستنده و گیرنده، سرویس درب به درب را روی کار آوردند. این شرکت با رویکردی مشخص و متمایز برای اولین بار خدمات پستی درب به درب را برای سازمانها و افراد ممکن کردند.
در آغاز فعالیت این مجموعه، تیپاکس را به نام آژانس پارت میشناختند. به تدریج با کامل شدن خدمات، نام آژانس پارت به تیپاکس مبدل شد. در نام گذاری این مجموعه از نقش برجسته گاو بالدار در کاخ آپادانا شوش الهام گرفته شده است. گاو بالدار باستانی در فرهنگ ایرانی، نمادی از سرعت است. امروزه این شرکت دارای سابقه 65 ساله در حوزه حملونقل و ارسال کالاست.
سرانجام در سال 1392 هلدینگ فاخر به منظور هماهنگی میان واحدهای مختلف و اداره بهتر و راهبری اکوسیستم فاخر تاسیس شد. تیپاکس، هم اکنون با بیش از10000 نفر پرسنل روزانه هزاران بسته را در طی روز جابهجا کرده و موفق به ثبت رکورد جابهجایی 200 هزار بسته در یک روز شده است. تیپاکس در مسیر فناوریهای بیشتر و کارآمدتر قرار دارد.
هدف تاسیس تیباکس
هدف اصلی جناب آقای محمدعلی فاخر از تاسیس تیپاکس ایجاد یک سیستم سریع و قابل اعتماد لجستیکی با پوشش دهی کل کشور بود. در واقع با گسترش روزافزون تجارت و کسبوکارها، ایشان نوآوری را به خدمات پستی بخشیدند. هدف اولیه تاسیس این شرکت، افزایش سرعت ارسال مرسولات و تسهیل فرآیند لجستیک در تمام نقاط کشور برای کسبوکارهای مختلف بود.
از طرفی جلب اعتماد و اطمینان مشتریان در تحویل مرسولات سالم و به موقع هدفی بود که به استراتژیهای راهبردی نیاز داشت. با بهرهمندی از هوشمندی، نوآوری و فناوری، پوشش سراسری برای کلیه مشتریان در هر نقطه از کشور ممکن شده و سازمانها و افراد با دسترسی آسان میتوانستند مرسولات خود را به آن سوی کشور به گیرنده برسانند. استفاده حداکثری از تکنولوژی روز دنیا برای بهبود فرآیندهای لجستیکی و ارائه امکانات بیشتر یکی دیگر از اهداف تاسیس تیپاکس بوده است.
کمک به توسعه کلیه کسبوکارها با ارائه خدما لجستیکی امن و اقتصادی از اهداف مهم تیپاکس است. از زمان تاسیس تیپاکس تا به حال که 65 سال از آن میگذرد، این اهداف پا برجا بوده و کل مجموعه در صدد بهتر کردن عملکرد و کیفیت خدمات هستند. اهداف تاسیس تنها با توجه به نیاز و متد روز دنیا پیشرفتهتر شده و به شکلهای گوناگونی دنبال میشود.
خدمات تیپاکس از آغاز تا به حال
- ارسال مرسولات به شکل درب به درب در شهر، استان و کل کشور
- ارسال مرسولات مهم و محرمانه مانند مدارک و اسناد
- پست کالاهایی با ابعاد و حجم بزرگ
- بستهبندی حرفهای، محافظت شده و متناسب با نوع کالا
- ارسال مرسولات با امکان زمانبندی تحویل
- خدمات ارسال سفارشی با ردیابی دقیق
- ارائه کد رهگیری و رسید دیجیتالی برای هر مرسوله
- حمل مواد اولیه و انواع محصولات تجاری
- ارائه خدمات انباری داری و مدیریت آن
- امکان توزیع و تحویل همزمان سفارشات فروشگاهها
- ارائه خدمات ویژه برای استارتاپها و سازمانها
- ارسال اختصاصی با رویکرد متفاوت برای مدیریت قیمت و سرعت برای فروشگاههای آنلاین
- ردیابی یکپارچه و مدیریت سفارشات
- ارسال مرسولات مجاز به خارج از کشور
- ترخیص کالاهای کمرگی و انواع خدمات آن
- پشتیبانی و مشاوره لجستیکی به کسبوکارها برای بهینه سازی فرآیندهای لجستیکی
ویژگیهای منحصر تیپاکس در لجستیک
تیپاکس به واسطه اکوسیستم یکپارچهای که دارد، میتواند مرسولات را در کوتاهترین زمان ممکن به مقصد برساند. همچنین وجود نظارت حرفهای بر فرآیندهای لجستیکی سبب شده است که احتمال بروز خطا و اشتباهات کاهش یافته و دقت در تحویل بیشتر شود. مهمترین ویژگی تیپاکس، پوشش گسترده جغرافیایی است. خدمات تیپاکس به یک شهر یا استان خاص محدود نمیشود، کسبوکارها و افراد ساکن دور افتادهترین نقاط میتوانند از خدمات لجستیکی بهرهمند شوند.
برای شفافیت بیشتر میان مشتریان و تیپاکس تیم مشاوران حرفهای به صورت 24 ساعته از خدمات پشتیبانی کرده و پاسخگوی سوالات مشتریان هستند. همچنین مشتریان میتوانند به شکل ساده و آسان با پیک ارتباط گرفته و به صورت لحظهای، وضعیت بستهها را بررسی کنند. استفاده از سامانههای فناورانه به مدیریت بهتر سفارشات کمک کرده و برای ثبت سفارش، استعلام قیمت، رهگیری دقیق بستهها و دریافت گزارش لحظهای میتوان از اپلیکیشنهای مربوطه استفاده کرد.
تیپاکس در ارائه خدمات منعطف و شفاف بوده و با ارائه گزینههای مختلف، مشتریان انتخابهای بیشتری دارند. برای کالاها و مرسولات بستهبندیها به صورت محافظت شده و استاندارد انجام شده تا در طی مسیر مرسولات آسیب نبینند. به دلیل سابقه و تجربه درخشان تیپاکس مشتریان با اعتماد و اطمینان بیشتری از خدمات استفاده میکنند. ویژگی رعایت اصول اخلاقی، احترام به مشتری و تعهدات کاری باعث استفاده مجدد از خدمات و بازگشت مشتریان میشود.
حقوق مشتری از نظر تیپاکس
برای جلب رضایت بیشتر مشتریان، تیپاکس حقوقی را برای مشتریان قائل شده است. بر اساس این منشور، مشتریان حق دارند در محیط سالم و مورد اطمینان از خدمات بهرهمند شوند. مشتری در انتخاب روش ارسال و پرداخت مختار است و میتواند پیش از استفاده از خدمات، از هزینه آن مطلع شود. فرستنده حق دارد سفارشات خود را به هر دلیلی لغو کرده و در صورت وجود اشتباه و خطا معترض شود.
آگاهی و اطلاعرسانی حق مشتری است و تیپاکس باید ممنوعات ارسال، کالاهای قاچاق، شیوه دریافت خدمات و نحوه شکایت یا اعتراض خود را بشناسد. طبق منشور حقوق مشتری تیپاکس، مشتریانی که مرسولات آسیب دیده تحویل گرفتهاند میتوانند مطابق با ارزش اظهاری بسته خسارت دریافت کنند. همچنین مشتری قادر است در هر لحظه از خدمات ردیابی و رهگیری استفاده کرده و از وضعیت مرسوله خود مطلع شود.
جمعبندی
تیپاکس یکی از باسابقهترین و بهترین شرکتهای فعال در حوزه لجستیک است که توانسته عملکرد خوبی از خود در ارائه خدمات نشان دهد. کلیه کارکنان و مدیران این مجموعه در تلاش برای بهتر کردن خدمات و جلب رضایت حداکثری مشتریان هستند. هدف تیپاکس استفاده از تکنولوژی و فناوری برای تسهیل روند حملونقل و کنترل هزینهها است. ارائه خدمات باکیفیتتر و منعطف به مشتریان از جمله رسالت تیپاکس بوده و چشماندازهای آتی آن، نشان از امکانات بیشتر و موثرتر است. از همراهی شما عزیزان تا پایان این مقاله سپاس گزاریم. نظرات و انتقادات خود را برای ما کامنت کنید.